Váltó-sáv Alapítvány

TRANSZPORTER. Tudásmegosztás transznacionális együttműködésben

EFOP-5.2.2-17-2017-00019

 

 

Kompetencia fejlesztés nemzetközi együttműködésben

 

Antropos Mentálhigiénés Egyesület

 

2018. 07. 25.

 

Iskolai egészségfejlesztés/drogprevenciós programok fejlesztése – pedagógusok képzése

 

 

Az Egyesület szakemberei által tervezett és megvalósított egészségfejlesztés/drogprevenciós programok pedagógus továbbképzése 3 napra, 20 órára tervezett.

 

Az első nap a keretek kialakításával, a bemutatkozással, elvárások megfogalmazásával kezdődik. Majd a következő kérdések megvitatására kerül sor:

- Érdeklődési szintem?

- Az illegális droghasználat súlyossága a saját iskolában?

                                                                       – dimenzió

- Mennyit tudok róla?

- Szerepem a megelőzésben?

- Hitem a megoldásban?

Mindezt az ún. tornasoros beállással („saját magam megítélése a skálán), valamint a szobor I. játékkal („viszonyom a droghoz”) saját élményű megjelenítéssel erősítik.

 

Az első nap brain storminggal folytatódik (Mit nevezünk drognak? Mi a függőség? Mitől függünk?), majd egy Power Point bemutatóval („drogkatalógus”).

 

Az előadás munkaformája következik ebéd után: alapfogalmak tisztázása, drogok felosztása, drogok fajtái, stb.

 

A szervezet munkatársai később az Expecto kutatásaiból mutatnak be számadatokat, vizsgálatokat. A záró kör után („ki, hogyan érzi most magát?”) vége az első napnak.

 

A második nap csoportmunkával folytatódik: 4 csoport dolgozza fel a következő témákat:

- Droghasználat kialakulásának okai

- Mi az, ami megakadályozza/megakadályozhatja?

- Okok, melyek fenntartják a droghasználatot

- Okok, amelyek segíthetik a józanságot / véget vethetnek a használatnak

 

A feldolgozást segítheti a szoborjáték (szoborban), vagy szerepjáték (kis jelenetben) történő előadása is.

 

Az elmélet bemutatása (ppt) ezután kerül sor.

 

A délután folyamán a 4 csoport a következőkre keresi a választ:

- 2 csoport a droghasználatra beszél rá

- 2 csoport a droghasználatról lebeszél.

Ezt követi a serdülőkor sajátosságairól, a személyiségfejlődésről szóló előadás.

 

A következő nagy téma a segítő beszélgetés:

- párokban 3-3 percben kell meghallgatni egymás már feloldott nehézségét kérdezés, visszajelzés nélkül – a gyakorlat megbeszélése.

 

A segítő beszélgetés – elméleti alapvetések – ppt-s előadással folytatódik a képzés.

 

A tanultak ismeretében gyakorlati feladata páros munkában egy-egy segítő beszélgetés lebonyolítása.

 

Záró kör után vége a 2. napnak.

 

A harmadik nap délelőttjén a Metamorfózis kiállítást tekintették meg a résztvevők (lsd. Köztes Átmenetek kiállítás http://koztesatmenetek.hu/).

 

Délután csoportmunkában (4 csoport) terveket kellett készíteni saját, önálló drogprevenciós programok kialakítására (egyéni, osztály szintű, szülők számára, protokoll, stb.).

 

 

 

 

2019 VÁLTÓ-SÁV ALAPÍTVÁNY